måndag 6 juni 2011

Stockholm+kalas

I lördags besökte jag och Dobby Stockholm, eller rättare sagt Rönninge. Tågresan gick super! Dobby fick massor av uppmärksamhet då han hittade en perfekt sittplats på fönster brädet! 
Det var däremot lite läskigt att sitta i Alex knä när jag körde oss från Södertälje Syd till Rönninge. När vi kom fram så kom min mamma och tog Dobby ifrån Alex och smet iväg med honom till resten av släkten. Resten av dagen spenderades av Dobby med att jaga bollar, pinnar, dricka vatten och få många klappar av konstiga människor som han träffade för första gången :P han fick också bada i poolen och efter det så somnade han som en stock inlindad i en handduk i mitt knä....
Under kvällen så busade han lite till, kröp in i rabatten och hittade inte ut, och såna saker. Men vi middagen ute så lade han sig under min stol och sov som en stock. 
Hemresan gick också super, han sov nästan hela vägen. När liten började känna igen sig tillbaka i Eskilstuna. Så blev han tokig och ville springa hem, väl hemma så somnade han i buren och sov i två/tre timmar!

 Igår kom det gäster hit hem och killarna hade lekt av sig ordentligt innan gästerna kom, så Dobby sov mest i värmen, Zacke där emot hade bestämt att han inte skulle äta något hundfoder utan chokladtårta istället. Detta slutade med någon tugga tårta i magen och en väldigt hungrig hund vid 12 tiden! 
Killarna hjälpte även till att baka tårtorna! Förutom att de låg på mjölet som hade hamnat på golvet så......

 Värmen gjorde att de var väldigt lugna och sega. De tröck även ihop sig i de få skuggplatserna som fanns i vardagsrummet...
Men sen blev det lite svalare och båda killarna var väldigt utvilade, då ser det ut såhär : 


 I denna video så hade de stått så där jättelänge! Men PRECIS när jag började filma så skulle de såklart sluta...

På lördag är det dags för nästa kalas. Då kommer några av mina släktingar och vi kan bara hoppas att det går lika smidigt som igår! 

1 kommentar: